Desember - 2017

Vår Trond Atle Huth viste meget sterk seiling i helgens Norges Cup i 2.4mR

21.08.2013
Seilforeningen 1928 stod som arrangør for den første Norges Cup i 2.4mR i Stavanger. Dette greide SF28 å gjennomføre med glans. Flotte baner ble lagt i et skjermet og fint regattaområde.

Harald Rolfsnes suveren i Stavanger!

Harald vant med 5 av 6 1. plasser i Norges Cup for 2.4mR - som gikk av stabelen i Stavanger 17.-18. august 2013.

Friske forhold i helgens NC for 2.4mR.
Friske forhold under helgens Norges Cup for 2.4mR arrangert av Seilforeningen 1928.

Våre fire seilere viste godt igjen på banen og på resultatlisten. I tillegg til gode sosiale bidrag da Stavanger bød på flotte seilforhold i to dager. 6 seilaser ble avviklet i vindstyrke opp mot 11 m/s - og med litt strøm gjorde det at seilerne fikk forhold å bryne seg på. Harald Rolfsnes viste nok en gang hvem som er sjefen på banen. I første seilas lå han godt bak i feltet før han på en imponerende måte startet innhentingen, og seilte inn til første plass. Resten av helgen var han suveren.

Dette er en unik gruppe seilere - når en ser på den store aldersspredningen. Nikolai Bakker (debutant) er 16 år. Eldste deltaker var Mona Grete Storli på 75 år! Vinneren av regattaen er også over 70 år! Så her finnes det ingen unnskyldning for ikke å delta. Alle med litt basiskunnskap i seiling vil kunne mestre disse båtene. De som vil prøve kan ta kontakt med flåtekaptein i 2.4mR klassen - Trond Atle Huth.

Trond Atle Huth kniver med Harald Rolfsnes
Vår Trond Atle Huth - her under kniving med vinneren - viste også meget sterk seiling denne helgen og drog i land andre plassen. Ola Herje seilte inn til tredje. Frank Ingve Huth kom på en flott femte plass.

Seilforeningen 1928 ved Terje Rise som regattasjef stod som arrangør for den første Norges Cup i 2.4mR i Stavanger. Dette greide SF28 å gjennomføre med glans. Flotte baner ble lagt i et skjermet og fint regattaområde. Det ble avviklet 4 seilaser lørdag og 2 seilaser på søndagen. Vinden var stabil og fin slik at det trengtes ikke de altfor store forandringene på banen. Herlig å slippe venting mellom seilasene!

Fredagen ble det servert Chilli Con Carne laget av Bjørn Forshei (NOR 116). Hyggelig prat, mat og god stemning er alltid kjekt når det kommer seilere fra alle kanter av landet. Lørdagskvelden var det pizza på menyen! Søndagen startet med tung nedbør, men skylaget lettet og når startskuddet gikk så var det kun dråper av saltvann som skylte over deltakerne!

Det var to debutanter i klassen - Nikolai Bakker og Arne Liebich Rise - som seilte klasseklubbens 2.4mR sine båter, NOR 99 og NOR 69. De imponerte med god seiling i de forholdsvis tøffe forholdene for debutanter i 2.4mR.

Komplett RESULTATLISTE.

Vel blåst!!