Desember - 2017

Bjørn Ødegaard død

24.04.2017
Foreningens til nå siste æresmedlem, Bjørn Ødegaard, døde 20. april.

Foreningens til nå siste æresmedlem, Bjørn Ødegaard, ble 88 år gammel før han la til i sin siste havn den 20. april i år.

Bjørn var formann i foreningen fra 1967 til 1971. Men det er ikke bare som formann han har gjort seg bemerket. Sammen med kona Elsa krrysset han Aatlanterhavet fram og tilbake på begynnelsen av 1980-tallet med deres velprøvde Alo 33, og fortsatte inn i Middelhavet før de etter en vinter og sommer tok båten hjem igjen sommeren 1984 mange opplevelser rikere. For å finansiere eventyret leide de bort både urmakerforretning og bolighus.

Bjørn har vært veldig aktiv i driften av foreningen.  Han var blant annet med på jobben med å skaffe ny slipp etter at båtene ble større og havnen mer beskyttet. Han var av alle ting med og drev tivoli til inntekt for foreningen, og han var alltid en aktiv og tydelig røst på årsmøtene. Og helt sikkert mye mer som yngre generasjoner ikke kjenner til. En fullblods hedersmann!

Vi føler med familien og lyser fred over Bjørn Ødegaards gode minne.